UP Business Camp 2013

V tomto postu shrnuji dojmy z konference UP Business Camp pořádané v sobotu 12.10.2013 Vědeckotechnickým parkem UP v Olomouci. Naplánované byly přednášky v aule a paralelně s tím pár workshopů v menší místnosti. Celé to stálo 1.400 Kč, pro studeny pouze 400.

Pásmo začal Milan Jindáček s povídáním o vzniku a rozvoji své firmy SmartGIS. Hlavním poselstvím bylo, že začít se dá i celkem punkově a že drtivá konkurence se může objevit prakticky ze dne na den, ale i tak se dá najít způsob, jak se s ní vypořádat.

Druhým v pořadí byl Ivo Toman a jeho Silná osobní značka jako základ úspěchu. Zde jsem se těšil na show a tu jsem taky dostal. Obsah se opakuje, ale forma to přebíjí - kdo neviděl, určitě si přístě nenechte ujít. Navíc říká nahlas spoustu nepopulárních a kontroverzních věcí. Třeba že k úspěchu je potřeba i trochu externího štěstí.

Po caffee breaku následoval Michael Rostock – Poplar, který na začátku získal pozornost spálením stokoruny a pak mluvil o tom, co je to dobrý business. Byl to poněkud vyšší level, než kde se pohybuji já, ale pár věcí mi v hlavě utkvělo. Například že produkt se na rozdíl od služby dá zabalit a poslat na druhý konec světa nebo že nerad zaměstnává Pražáky, protože tam je vše jednodušší a méně se tím pádem snaží.

Poté jsem se přesunul na workshop o GTD od Lukáše Gregora. O metodě jsem už hodně slyšel i četl a něco do svého života dokonce aplikoval, takže jsem se těšil především na tipy a triky. Bohužel to ale byla klasická přednáška, navíc díky pomalému začátku ani nedošlo na vše podle plánu, takže pro mě nulový přínos.

Oběd ve formě pizzy byl zvládnutý dobře. Fronta přiměřená, množství dostatečné („choďte dokud budete mít hlad“). Catering celkově byl bez problémů. Voda (oceňuji, že v balení větším než 0,5l), Kofola, káva a (sláva!) horká voda na čaj, k tomu koláčky, ovoce a bagetky.

Navazoval networkingový workshop a přesně tohle si pod pojmem workshop představuji. Trochu povídání a pak praktické ukázky a nácvik situací pod vedením Kamily Zárychtové z Business For Breakfast. Během první hry jsme se měli seznámit s co nejvíce lidmi v místnosti a zapamatovat si 1) jméno, 2) co daná osoba dělá a 3) co jí v tom nejvíc pomůže. Já obešel 5 lidí, ale komplet si zapamatoval jen posledního. Vítězové zvládli 4. Další byl nácvik připojení se k debatující skupině a pak její opuštění. Jako bonus jsem si vyměnil reálný kontakt s Olomouckou SW firmou.

Třetí workshop byl také spíš přednáška, ale tady to nevadilo, ani že délka byla místo 40 minut hodina čtyřicet. Slovenský přednes Zlatka Tvrdoně byl totiž naprosto skvělý a postupně prošel různá témata z oblasti etikety.

Naposled jsem stihl Business Catapult (= Den D), kde týmy prezentovaly své nápady investorům stylem 5 minut prezentace, 8 minut otázky. Především starším účcastníkům činilo největší problém sestavit smysluplnou prezentaci pro takovou příležitost. První pán nedokázal jasně říct, co vlastně dělá (pravděpodobně šlo o nějaké (zpětné?) získávání energie z permanentních magnetů). Další měl prezentaci plnou barevných přechodů a hypertextových odkazů, které ale neuměl používat a tak i on stihl asi jen polovinu slajdů. Nicméně během otázek zbytek dovysvětlil a zájem vzbudil. Šlo o ozonové desinfekční myčky pro nemocnice.

Pak už byl konec a podávalo se víno :-). Celkem nepochopitelně ale všichni velice rychle zmizeli, takže tam na 50l vína zůstalo asi 20 lidí včetně organizátorů. Což ale bylo dobře, protože jsem alepoň prohodil pár slov s Jiřím Urbáškem z iOSova a Petrem Kubečkou z VTPUP. Na mou poptávku Android vývojáře z nástěnky se ale bohužel nikdo neozval, takže hledám dál.

Celkově akci hodnotím jako velmi zdařilou. Nezaznamenal jsem žádný podstatný organizační problém, což je u takovéto prvotiny super. Zda budou záznamy nevím, ale profi kamera tam byla. Každopádně hned na příští týden jsem se přihlásil na Umění prodat se.